Close Combat : Bloody First (2017) - Stratégie temps réel - 2eme guerre mondiale

Jeux de stratégie en temps réel ou au tour par tour
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Close Combat : Bloody First (2017) - Stratégie temps réel - 2eme guerre mondiale

Message non lupar super_newbie_pro » 25 août 2016, 12:08

Image

EDITEUR : Matrix games http://www.matrixgames.com
Genre : Stratégie temps réel 2eme guerre mondiale
Multijoueurs : Oui
Campagnes solo : Oui pour tous les camps

Close Combat est le nom d'une série de jeux de stratégie en temps réel (RTS) développé sur PC par Atomic Games. Dans les jeux RTS de Close Combat, le joueur commande des unités combattant durant la Seconde Guerre mondiale. Les différents combats proposés s'enchaînent en une campagne complète qui prend en compte le résultat des engagements précédents. L'intérêt principal de ce jeu réside dans la simulation des combats avec la prise en compte de la fatigue, des tirs de suppression, de leur couverture et du moral. Ainsi les actions des unités dépendent de facteurs bien plus complexes que dans d'autres jeux. Les cartes de jeu sont basées sur des prises de vues satellite pour une continuité historique. Les titres close combat font parti des jeux de stratégie temps réel parmi les plus réalistes qu'on puisse trouver et... les plus dificiles à jouer tant il y a de facteurs à prendre en compte. Pourquoi faire un topic pour un de ces jeux ? Car pour la première, l'équipe de développement change sa vue 3D pour un moteur 3D tout neuf. Une première. Et c'est le Close combat : The Bloody First qui ouvre le bal ^^

Pour ceux qui ne connaissent pas, un passionné en a fait un long et très bon résumé avec illustrations ici ==> http://www.grospixels.com/site/closecombat1.php

Config requise :
Inconnue pour l'heure

Les deux premières images officielles du jeu et de son tout premier moteur 3D flambant neuf :

Image

et la possibilité de remettre la traditionnelle vue 2D :

Image

Pour rappel, pour les premiers titres on avait ce genre de graphisme (les chiffres sur les bâtiments indiquant le nombre d'étages) :

Image

Forum officiel sur ce jeu : http://www.matrixgames.com/forums/tt.as ... =1&smode=1
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Re: Close Combat : Bloody First (2017) Hardcore Gaming 2eme guerre mondiale

Message non lupar super_newbie_pro » 25 août 2016, 12:16

Description officielle :

The Bloody First follows the famous American First Division, « The Big Red One », through WW2, from its initial baptism of fire in the battles for Tunisia, through the heat of the Sicilian mountains, and over the bloody sand of Omaha beach to combat in Normandy. As the player battles through the three campaigns, the equipment is replaced and upgraded, but the men go on, with their experience and expertise carrying through to hone the player’s force into a formidable veteran unit.

The gameplay is classic Close Combat, but with a great new look. The player will take their force through a series of highly realistic tactical battles linked into historical operations. Maps offer players’ choices as to where and when they can attack, with success often offering new possibilities. The player must make constant choices both in and out of battle. Whether its choosing the right force for the terrain or picking out the best line of advance, balancing a unit’s morale and fatigue, or assessing the risk of pressing an attack too far against a defeated enemy, the player will determine wether or not they can live up to the fearsome reputation of the « Bloody First ».

The game also includes an Integrated Map editor to allow the easy creation of in-game scenarios.

The Bloody First suit la célèbre première division américaine, «The Big Red One», à travers la seconde guerre mondiale, de son baptême initial du feu dans les combats pour la Tunisie, dans la chaleur des montagnes siciliennes, et sur le sable sanglant de la plage d'Omaha au combat en Normandie. Les joueurs pourront, à travers les trois campagnes, et durant les batailles, avoir le même matériel mis à jour ou du matériel remplacé, mais les hommes continuent, avec leur expérience et leur expertise grâce aux actions et réalisations du joueur jusqu'à devenir une unité de vétéran redoutable.

Le gameplay est classique des Close Combat, mais avec une grande vue nouvelle. Le joueur prendra ses forces à travers une série de batailles tactiques très réalistes liées aux opérations historiques. Les cartes offrent les choix aux joueurs pour savoir où et quand ils peuvent attaquer, avec succès en offrant souvent de nouvelles possibilités. Le joueur doit faire des choix constants à la fois dans et hors des combats. Que ce soit choisir la bonne décision pour le terrain ou la position pour la meilleure façon de progresser, l'équilibre entre le moral et la fatigue d'une unité ou d'évaluer le risque d'appuyer sur une attaque trop lointaine contre un ennemi vaincu, le joueur déterminera si oui ou non il peut vivre jusqu'à la redoutable réputation de la «Première sanglante».

Le jeu comprend également un éditeur de carte intégré pour permettre la création de scénarios.

Hello Everyone

I am sorry for the lack of information regarding Close Combat and thank you for your patience so far. I would like
to assure you all that 'Close Combat - The Bloody First' is still very much 'live' and in full development.
At this point it seems appropriate to introduce the team to you all.

Working on The Bloody First are -
Myself - Ben (producer)
Steve (programmer & designer)
Phil (engine programmer)
Jim (art)
Richard (art & effects)
Koen (art & UI)
Bartshe (art)

Recently we have all been busy re-assessing the requirements for Close Combat (there will be more information on
this shortly) and this in turn has meant a complete schedule revision.

However, this process is now comple and The Bloody First is in full production and we plan to start beta testing
during January 2017 (and to release before the end of Q2 2017).

I'm sorry for the long wait and disappointment this delay might cause and as a fan of the series from the first
I'm also frustrated we won't see a new Close Combat this year but I'm also really looking forward to the beta testing
in January and I hope you will be too.

Thanks again for your patience and we'll aim to keep you posted on progress a little more regularly from this point
on.

Regards

Benedict Wilkins

Steve


In terms of the technical and scheduling side of The Bloody First, the big news is that we’ve changed 3D engines. The project was begun under Unity 3D, but we have since switched to Slitherine’s in-house 3D engine, Archon. This change comes after much discussions about whether Unity was the best engine for the franchise going forward, and agreement that Archon was the better choice for future releases. This left us with a decision unique to The Bloody First – release this one version under Unity and then switch all future versions to Archon, or bite the bullet and make the transition now? As it did not make much sense to have a single ‘orphan’ release under Unity, the decision was made to switch The Bloody First over to Archon as well.

Archon has already been used to develop games of the same scope as Close Combat, and the latest version of the engine is better suited to our needs than Unity. It is a very flexible, data driven engine that already has great support for DLC and modding, major features we needed but which were somewhat problematic under Unity. Archon even has a built in scripting language we can use to expose game functionality – we can have scripted soldier behavior, or script the armor penetration model, for example -- and these scripts could be modified to change the game. The other major advantage of using Archon is that it is Slitherine’s engine. We have access to the source code to see exactly how it works, and there is an in-house developer who can modify Archon as needed. In short, we can add the new features we need and make sure they work the way we need them to, and we do not have to worry about existing features being changed out from under us.

Obviously the change to Archon has added extra work and extra time to the schedule. But the payoff will be a game engine that is more flexible, easier to mod, and easier and quicker to create new content for.

Steve


source ; http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=4116917
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